Provocarea
Dispecerizarea inteligentă și raportarea precisă a informațiilor este necesară pentru luarea de decizii fundamentate în timp real sau pentru analizele post-incident.
Instituția avea nevoie de un instrument complex, specializat care să permită eficientizarea tuturor fluxurilor de lucru ale forțelor de ordine și realizarea unui dispecerat operațional unic prin integrarea tuturor informațiilor într-o singură hartă interactivă.
Pentru a putea gestiona direct din hartă activitățile zilnice de planificare operativă, planificarea resurselor și monitorizarea în timp real a patrulelor a fost nevoie de integrarea mai multor aplicații și subsisteme precum infrastructura de radiocomunicații TETRA (urmărirea patrulelor prin GPS în timp real) sau cele de monitorizare video.
Mai mult decât atât, pentru a putea acoperi toate activitățile instituției a fost identificată nevoia de integrare a informațiilor de tip cadastral al imobilelor și terenurilor, al monumentelor istorice precum și nevoia de comunicare cu alte instituții pentru publicarea/preluarea unor informații de interes.
Soluția
Cu ajutorul lui Intergraph Computer Services a fost implementată „Harta interactivă cu cadastrare în timp real”, soluție care a permis eficientizarea tuturor activităților realizate atât de Poliția Locală a Municipiului București cât și o bună comunicare interinstituțională cu celelalte forțe sau structuri cu care se cooperează.
Destinat managementului operativ, sistemul permite gestiunea activităților zilnice ale forțelor de ordine prin: planificare operativă, monitorizarea resurselor în timp real și dispecerizarea formațiunilor de ordine publică, introducerea incidentelor și activității de control.
Soluția conține o componentă de tip hartă georeferențiată în care sunt incluse elemente de fundal necesare orientării și planificării activităților (străzi și numere poștale) precum și informații operative pentru modulele specializate (trasee patrule, localizare evenimente etc).
Prin agregarea tuturor informațiilor prezente deja în alte aplicații și crearea unui centru de dispecerizare integrat, implementarea soluției a avut un impact pozitiv privind modul de desfășurare al activităților pe toate fluxurile de lucru zilnice, pentru toate nivelele de utilizare. Astăzi, cu ajutorul soluției, Poliția Locală a Municipiului București este în măsură să:
- gestioneze cu succes toate situațiile planificate sau neplanificate și să acționeze conform prevederilor legale;
- își îmbunătățească serviciile și să își îndeplinească toate atribuțiile privind asigurarea siguranței și ordinii publice în arealul de responsabilitate al Municipiului București;
Datorită posibilității de vizualizare în timp real în hartă al echipajelor mobile din teren este posibilă o comunicare permanentă cu echipajele mobile și îmbunătățirea timpului de reacție la incidente. Concret, dispecerul vizualizează lista incidentelor și astfel poate reloca eficient echipajele mobile către un nou incident în desfășurare. Mai mult, le poate transmite informații utile din sistem care le vor fi de folos la fața locului.
Toate informațiile referitoare la un incident sau acțiune de control sunt colectate și introduse în aceiași hartă interactivă, indiferent de canalul de comunicare. Acest lucru oferă posibilitatea soluționării mult mai rapide a sesizărilor furnizate de cetățeni, de echipajele din teren sau de agenții responsabili de monitorizarea camerelor video. Cu ajutorul soluției, dispecerul poate deschide în timp real fișa evenimentului raportat, poate monitoriza evenimentul, ușurând astfel munca și timpul de soluționare.
Informațiile din baza de date vor permite realizarea analizelor multicriteriale direct în hartă și generarea automată a rapoartelor strategice pentru management. Astfel, se pot realiza predicții și analize utile pentru planificare, gestionare, prevenirea și combaterea incidentelor/criminalității.